Четвер, 03.28.2024, 6:00 PMВітаю Вас Гість | RSS
Підгір'янська загальноосвітня школа І ступеня
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Підвищення кваліфікації


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо планування підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів закладів освіти

у 2021-2022 роках

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЛАНУЄТЬСЯ І ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ КАЛЕНДАРИНИМИ РОКАМИ!

Відповідно до частини другої статті 54 Закону України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність. Але такий обов’язок урівноважується правом педагогічних працівників, визначеним у частині першій цієї статті, на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації.

Згідно із Законом України від 16 січня 2020 року № 463-IX «Про повну загальну середню освіту» педагогічним працівникам гарантується право підвищувати кваліфікацію в комунальному закладі післядипломної освіти, розташованому на території відповідної (за місцем проживання такого педагогічного працівника) області, яке оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, що означає безкоштовність отримання вказаних послуг для педагогічних працівників. Але вищезазначеним Законом не обмежується право педагогічного працівника обирати іншого суб’єкта освітньої діяльності для підвищення своєї кваліфікації.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (зі змінами) (далі – Порядок) визначено, що підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти і установ забезпечується їх засновниками (або уповноваженими ними органами) та органами управління відповідних закладів освіти у межах повноважень і відповідно до законодавства. При цьому хочемо підкреслити, що педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації.

1. Педагогічні працівники закладів дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти підвищують свою кваліфікацію згідно з Порядком не рідше одного разу на п’ять років відповідно до спеціальних законів.

2. Кожен педагогічний і науково-педагогічний працівник закладу загальної середньої та фахової передвищої освіти відповідно до Законів України «Про загальну середню освіту», «Про фахову передвищу освіту» зобов’язаний щороку підвищувати кваліфікацію з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.

3. Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками дошкільних, позашкільних, професійних (професійно-технічних) закладів освіти не рідше одного разу на п’ять років, а також щороку – педагогічними та науково-педагогічними працівниками закладів загальної середньої та фахової передвищої освіти є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.

4. У разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

5. Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного або науково-педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.

6. Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу дошкільної, позашкільної та фахової передвищої освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років.

7. Керівник, заступники керівника, керівник філії, відділення, циклової, методичної комісії закладу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи.

8. Керівник, заступник керівника закладу вищої, післядипломної освіти, керівник, заступник керівника факультету, інституту чи іншого структурного підрозділу, керівник кафедри, завідувач аспірантури, докторантури закладу вищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи. Обсяги такого підвищення кваліфікації визначаються педагогічною (вченою) радою відповідного закладу освіти.

9. У закладах загальної середньої та фахової передвищої освіти обов`язково – не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації – спрямовуються на вдосконалення знань, умінь і практичних навичок у частині роботи з учнями/студентами, які мають особливі освітні потреби.

10. Пунктом 4 статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено, що керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний «сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками». Крім того, керівник закладу загальної середньої освіти (крім приватного закладу) зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

Складники системи освіти       Загальний обсяг підвищення кваліфікації

Дошкільна освіта                                                          120

Повна загальна середня освіта                                   150

Позашкільна освіта                                                       120

Професійна (професійно-технічна) освіта                   150

Фахова передвища освіта                                             120

Вища освіта                                                                    180

Післядипломна освіта                                                   180

11. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.

Зверніть увагу, що результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.

Усі інші суб’єкти підвищення кваліфікації потребують окремого визнання педагогічною радою закладу освіти!!! Проте, саме це питання залишається найскладнішим. Пропонуємо зручний і дієвий механізм перевірки суб’єктів підвищення кваліфікації на предмет їхньої діяльності:

КРОК 1. У пошуковій системі мережі Інтернет набрати текст «Безкоштовний запит» і перейти на сайт Міністерства юстиції України. Обрати потрібного суб’єкта.

КРОК 2. Набрати повне чи скорочене найменування суб’єкта або його код ЄДРПОУ. Натиснути «Шукати».

КРОК 3. Серед пропонованого переліку обрати той, який цікавить і натиснути «Детальніше».

КРОК 4. Тут Ви зможете отримати повну інформацію про обраного суб’єкта. Для перевірки суб’єкта на предмет видів його діяльності, потрібно перейти до розділу «Види діяльності» і знайти КВЕД 85.59. Інші види освіти, н. в. і. у. Саме він дозволяє здійснювати діяльність з підвищення кваліфікації.

Часто зустрічається КВЕД 85.60. Допоміжна діяльність у сфері освіти

Враховуючи вищезазначене, рекомендуємо у кожному закладі освіти розробити й затвердити рішенням педагогічної ради Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації.

Підвищення кваліфікації педагогічними і науково-педагогічними працівниками здійснюється згідно з планом підвищення кваліфікації закладу освіти на певний рік, що формується, затверджується і виконується відповідно до Порядку № 800. Відповідно, вважаємо за необхідне сформулювати для керівників закладів освіти алгоритм дій щодо планування підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів закладів освіти і установ усіх форм власності та сфер управління (подаються нижче додаються).

ЕТАПИ

планування підвищення кваліфікації працівників закладу освіти

ЕТАП 1. Особисте перспективне планування підвищення кваліфікації працівників закладу у поточному році на наступний календарний рік

Кожний педагогічний чи науково-педагогічний працівник складає та подає на розгляд адміністрації закладу особистий перспективний план підвищення кваліфікації та копії отриманих документів про підвищення кваліфікації.

Примірний зразок

Особистий перспективний план підвищення кваліфікації у 2022 році

Вчителя ____________________________, кваліфікаційна категорія ________, педагогічне звання __________________.

Предмет (-и), що викладає _______________________________________________________________________________.

Рік атестації ___________.

Наявний обсяг годин, отриманих в міжатестаційний період – ______, з них – ______ год. з питань організації освітнього процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби.

Форма навчання

Суб’єкт підвищення кваліфікації

Вид навчання

Тема

Професійні компетентності

Обсяг (тривалість)

Строки

(графік)

Вартість (або примітка про самофінансування чи безоплатність)

Форма навчання

Суб’єкт підвищення кваліфікації

Вид навчання

Тема

Професійні компетентності

Обсяг (тривалість)

Строки

(графік)

Вартість (або примітка про самофінансування чи безоплатність)

Крім того, у нагоді може стати пропонована форма індивідуального плану розвитку професійних компетентностей вчителя, який планується педагогом на навчальний рік.

Примірний зразок

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН

розвитку професійної компетентності

вчителя ________________________ назва закладу

_________________________________________

(ПІБ)

на 2021/2022 н.р.

Місяць

Курси підвищення фахової кваліфікації

Коротко

термінові курси (30 год.)

Майстер-клас  (30 год.)

Педагогіч на студія   (30 год.)

Сертифікований захід (6‑8 год.)

Сертифікований навчальний курс

Сертифікований вебінар

Власні заходи (відкриті заняття, публікації тощо)

Інше

ЕТАП 2. Загальне перспективне планування підвищення кваліфікації працівників закладу у поточному році на наступний календарний рік

Адміністрація закладу освіти формує з них загальний перспективний план підвищення кваліфікації педагогічних чи науково-педагогічних працівників закладу та виносить на затвердження педагогічною радою (оприлюднюється на інформаційному стенді закладу освіти та на його вебсайті (у разі відсутності вебсайту закладу освіти – на вебсайті органу, у сфері управління якого перебуває заклад освіти) щороку протягом двох робочих днів з дня його затвердження, але не пізніше 25 грудня поточного року).

Примірний зразок

Загальний перспективний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу у 2022 році

№ з/п

ПІБ

педагогічних працівників

Форма навчання

Суб’єкт підвищення кваліфікації

Вид навчання

Тема

Обсяг (тривалість)

Строки

(графік)

Вартість (або примітка про самофінансування чи безоплатність)

Загальна сума

Педагогічна рада закладу затверджує своїм рішенням загальний перспективний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу на наступний календарний рік, де зазначаються рекомендації кожному педагогічному чи науково-педагогічному працівнику щодо кількості годин, необхідних йому для проходження атестації. Наприклад, учителю математики Петровій А. М. до завершення атестаційного періоду в лютому 2022 року необхідно підвищити кваліфікацію на загальну кількість годин не менше, ніж ____ год., з них –  ____ год. (загалом не менше 15 год.) з питань організації освітнього процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби.

Керівники закладів освіти передають затверджені орієнтовні плани підвищення кваліфікації педагогічних працівників засновникам закладів освіти (органам управління) для формування замовлення на підвищення кваліфікації.

ЕТАП 3. Створення бази даних підвищення кваліфікації працівників закладу

Крім того, адміністрація закладу освіти може створити базу даних про підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, а засновники чи уповноважені ними органи управління – базу керівних кадрів за зразком, що додається.

ЕТАП 4. Визнання/невизнання документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за поточний рік

Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника закладу освіти або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Відповідна інформація зберігається в особовій справі працівника відповідно до законодавства. Документи підлягають розгляду і, відповідно, визнанню/невизнанню педагогічною радою закладу освіти.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту