Четвер, 05.02.2024, 1:34 PMВітаю Вас Гість | RSS
Підгір'янська загальноосвітня школа І ступеня
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [23]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Головна » Файли » Мої файли

Положення про академічну доброчесність
12.09.2020, 7:17 PM

Схвалено Затверджую педагогічною радою директор школи протокол №

Боруцький І.С. наказ від___________________№_____

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Підгір’янської загальноосвітньої школи І ступеня

І. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність в Підгір’янській ЗОШ І ступеня (далі - Положення) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками ЗЗСО та здобувачами освіти та спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг, наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу школи.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», статуту школи, правил внутрішнього розпорядку та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.

ІІ. Принципи, норми етики та забезпечення академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається: Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства.

  • Самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових.
  • Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях.
  • Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.
  • Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, навушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо).
  • Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.
  • Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.
  • Зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.
  • Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2.3. Для забезпечення академічної доброчесності в ЗЗСО потрібно дотримуватися наступних принципів:

  • - демократизм;
  • - законність;
  • - верховенство права;
  • - соціальна справедливість;
  • - пріоритет прав та свобод людини та громадянина;
  • - рівноправність;
  • - гарантування прав та свобод;
  • - науковість;
  • - професіоналізм та компетентність;
  • - партнерство та взаємодопомога;
  • - повага та взаємна довіра;
  • - відкритість та прозорість;
  • - відповідальність за порушення академічної доброчесності.

2.4. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:

2.4.1. Учасниками освітнього процесу шляхом:

  • - дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;
  • - утвердження позитивного іміджу школи, примноження її традицій;
  • - дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;
  • - запобігання корупції, хабарництву;
  • - збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази школи;
-
  • дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • - дотримання норм про авторські права;
  • - надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності;

2.4.2.Здобувачами освіти шляхом:

  • - самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
  • - особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

2.4.3. Педагогічними працівниками шляхом:

  • - надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;
  • - обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;
  • - незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
  • - підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;
  • - дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;
-
  • об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;
-
  • здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
-
  • інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.

ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності

3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку школи.

3.2. Положення доводиться до відома батьківської громади, оприлюднюється на сайті школи.

3.3.Адміністрація школи:

3.3.1. Забезпечують попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, а також на конкурси різного рівня;

3.3.2. Використовують у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендують вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).

3.5. Для прийняття рішення про призначення відповідальності за списуванння створюється шкільна комісія з попередження списування здобувачами освіти (далі – Комісія) у складі класного керівника, вчителя-предметника, представника учнівського самоврядування класу.

3.6. Комісія в разі встановлення фактів списування надає рекомендації щодо обрання форми відповідальності (повторне проходження оцінювання, відповідного освітнього компонента освітньої програми) з урахуванням індивідуальних результатів освітньої діяльності здобувача.

IV. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності

Обставини та умови порушення академічної доброчесності Наслідки і форма відповідальності Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду відповідальності Списування Здобувачі освіти - самостійні роботи; - контрольні роботи; - контрольні зрізи знань; - річне оцінювання (для екстернів) - моніторинги якості знань Повторне письмове проходження оцінювання термін -1 тиждень або повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми Учителі -державна підсумкова атестація; - річне оцінювання ( для екстернів) Повторне проходження оцінювання за графіком проведення ДПА у школі Не зарахування результатів Атестаційна комісія державної підсумкової атестації Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів Педагогічні працівники Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання -усні відповіді; -домашні роботи; -контрольні роботи; -практичні роботи; -ДПА; -тематичне оцінювання; - моніторинги; -олімпіадні та конкурсні роботи. Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань Адміністрація школи, атестаційні комісії Обман: Фальсифікація Педагогічні працівники як автори Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: -методичні рекомендації; -навчальний посібник; -навчально-методичний посібник -наочний посібник; -практичний посібник; -навчальний наочний посібник; -збірка; -методична збірка -методичний вісник; -стаття; -методична розробка У випадку встановлення порушень такого порядку: А) спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавлені раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Б) в разі встановлення в атестаційний період фактів списування здобувачами під час контрольних зрізів знань, фальсифікації результатів власної педагогічної діяльності – позбавлення педагогічного працівника І,ІІ кваліфікаційної категорії Педагогічна та методичні ради школи, атестаційні комісії школи Фабрикація Плагіат

V. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників

5.1. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення.

5.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади. Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії - 1 рік.

5.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

5.4. Комісія звітує про свою роботу двічі на рік.

VI. Прикінцеві положення

6.1.Положення ухвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення. Даний проєкт пропонується на розгляд учасників освітнього процесу: здобувачів освіти, педагогічних працівників, батьків здобувачів освіти.

Категорія: Мої файли | Додав: pidhiria2016
Переглядів: 167 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту